Tuesday, 11 December 2012

tahun 2012

tahun nie banyak sangatt benda yang belaku....aku berharap sanagt tahun nie xdew lagi pergaduhan antara kawan2...xp ada juga perselisihan faham....tapi papew pun tahun nie tahun yang paling best dan handa ada sekali sahaja,,,,,TAHUN 2012..banyak dugaan yang aq terima tahaun nie,,,,perbalahan dengan kawan2 aq...aku bergaduh dengan mereka.....semua nya hal kecik,,,,dan boleh diselesaikan,,,cuma dia orang je yang tak nak selesaikan dengan cara bai...sebab dan kenapa pun aku sendiri xtahu.....masing2 ego terlalu tinggi....paew slhnya an kalu jatuhkan sedikit ego 2 demi kebaikan....nie tidak gaduh je.....
urmmmmmm,,,,ag sal karnivalk uniti,,,karnival nie best,,,xp penat....yelah nak kena buat itu nak kena buat ini...macm2 kne buat....ag2 permainan....group aq dpt tajuk kisah nabi paew aq xberapa nak eagt sangat la y aq taw tajuk mye ikan nun...aq n the geng kne buat satu permainan yang boleh membantu kanak-kanak lelaki...agak sulit juga la sbb kata nya kos tidak boleh melebih rm30 rnggit,,,so kami kena guna bahan2 terpakai,,,dan selebih nya kami beli itu yang sepatutnya la...sebab nak gunakan..
paling best nya lagi permainan kami mendapat tempat top 33...tak sangka permainan kami boleh terpilih,,papew pun kami bersyukur sgat,,,sbb terpilih....so masa karnival uniti 2 permainan kami di pamerkan dan di mainkan oleh kanak-kanak tadika yang datang ke kolej 2....


Friday, 7 December 2012

luahan kekasih lama

nie adalah luahan hati dia untuk aku,,,,ini dia ex aq,,,,y dulu aq penah sayang....aku rase menyesal sbb xterima dia semula tok jadi hak aku......awk saya mintak maaf sanagt2 sebab saya baru sedar yang saya masih sayangkan awak sampai sekarang...xp sayang semua dah terlambat...sebab awak dah pun berkahwin an sekarang...saya sedih sangat...maaf sebab saya xkejar cinta saya y ada pada awk....

 
aquh thu aq da lukakn ati dye ..
aq thu dy mrhkn aq ..
aq thu btpe sygnye dy kt aq dulu ..
aq phm mcmne dy merna sbb aq ..
dn aq phm btpe bertnye pnderitaan dy krana aq ..
tp .................................... knpe aq msih saygkn dy lg ..
sdngkn aq da bnyk bg dy menderita sbb aq ..
mulai sekarng aq akn lepskn dy ddlm ati aq ..
mgkin ini lbh trbaik ..
aq harap kputusn aq sma ngn kputsn dye ..
aquh tju khas kn untok si dye ...
trime kasih krana slame ini pnh mmenuhi ruang didlm ati aq ...;(
tiada dy tiada kceriaan pd dri aq ...
aq thu dye adlh wanita yg trhebt ..
tiada wanita yg shebt dy .. sbb dye sorng yg brjaya mmenangi pingt ems didlm ati aq ..
tp dye hnye mmenangi pngat emas .. bukn diri aq ..
bukn jasad dan roh aq .. masa yg brlalu tkkn berulng lg ..
tp hanya boleh di perbaiki smula ....
terima kasih untuk smue pgorbanan kmu trhadp dri aq ..


Monday, 12 November 2012

kerindu dan kebahagiaan bersama si dia..

selama 2 hari bersama si dia....bahagia sangat,,,rasa rindu terhadap nye selama 7 bulan tak jumpa...akhirnya terubat juga,,,hehehehe...inilah insan yang paling aku sayang sangat...hehehehe..
selama 2 hari aq gan  dia luangkan mase bermasa...xp tidur at rumah mak dia bukan berdua ok....sepanjang 2 hari bersama dia macam2 aq cerita dekat dia....pasal budak 1 rumah...pasal budak yang selalu gngu aku n everything la paew y belaku selam aq xb,jmpe dngan dia.....segala2 nye aq luahkan pada dia...segalanya aku cerita at dia...ia la selama 7 bln xjmpe...asyk call xp jrng ...xselalu call....bukan  itu aje taw...kami cerita tentang kisah silam...xp dia la y cerita aku tak,,,,disebabkan aku taknak digngu maka dengan itu aku off nset...huhuhuh...sbb lau dh dgn dia xan adew y nk gngu kot.....dh mcm malam pertama lak an.huhuhuhuh macam dah kahwin lak wat cm 2/...huhuuh...bkn nya apa...dh itu je msa y aq adew dgn dia...law nk hrapkan dia dtg umh....mmg x la...ag2 cuti sekolahkan...at rumh nie rmai je orx.....jujur aku terlalu sayang kan dia dan cintakan dia....dia yang pertama dan yang terakhir dalam hidup aku sekarang....dia lah satu2 nya insan yang paham aku...dia lah satu2 nye insan y sangup layan karenah aku....sampai sekang...sebab itu aku takut tuk  kehilangan dia,,,dan kalau tuhan izinkan aku nak sangt2 dia 2 jadi suami aku dan syurga tuk aku,,,,

Sunday, 7 October 2012

ketakutan


kenapa la hubungan aq dgan dia bnyk dugaan...mula2 dye lom leh time n syg aq ag....xp benda 2 dh setell..alhamdulilah..aq bersyukur sebab dye dh mula syg an aq n melupakan ex awex dye....xp skunx npew insan y dye syg dulu  dtg muncul dlm hidup dye semula.....ya allah...kenapa ketakutan muncul semula setelah aq denga dia bahagi walaupun kami belum sah lagi....aq berharap jodoh aq dengan dia...sebab aq xnak kehilangan dia...dia la satu2 nye insan yang adew ,,,faham aku,,,sayang aq,,,dia m,rupakan semangat aq....dan law boleh aku nk dia seorang sahaja...

kesabaran..kesakitan...jaga hati kawan....

ptang tadi aku kuo dengan membe aq jalan2 g ixora,,,,jalan kaki ramai2 bersama-sama dengan our housemeet aku...yana,,kecik,,,ziera,,,n ainil,,,,jln mcm biase..ok je happy2.,...smpai la dekat rumah ustzah...ok smpai sne..keadaan ok ag...bork2 mcm biase...senyum lagi....xp tibe maghrib je,,,timbul lak cter sal ank ustzah y aq n dak umh jga...mmg aq grang ,,xp aq bukn dera bdk 2....pkai penyangkut baju....cm dia....bohong sangt la an die 2 xpnh mrh2 bdak kcik 2,,,n xpnh wt bdak 2 ngis,,,,,konon xpnh mrh la n tengkin dak 2..bohong lbh an orx cm 2...blkng kap lain...dpn mak dak 2 kap len....adusssssssss cm hampeh...sory sgt2 xp aq terasa sgt xd..ok,,,mse je gan yana 2...cm dye xpnh wt dak 2 ngis jga,,,,skit je hati aq xd an,,,xp aq still je ok sbb nk jga hati kawan..wt muka selambe je.....makan hati.....still sabar dengan perangai dia...sbb kwan an.,,,urm,,kdg2 xthan sgt gan skap dye y cm 2...stress sgt2,,,,xp aq xmampu nk wt papew..hnya mmpu bersabar,,,papew pun ya xd mmg terasa sgt ...seolah2 aq terlalu jhat...ok xpaew,,pas nie law aq jht sgt an...aq xan jga dak 2 aq.,,,kw orx la jga ok...aq wt xtaw je atey,,,,^_^,,,,kita ngok la cpew ag jhat.,,,,aq @ dia....jhat aq sbb aq xnk dye kurng ajar gan mak ayh dye dgn jelir lidah 2....mrh aq sbb xnk dye t.lalu mnje...atey terlalu manja dgan mak ayah...mintak y bkn2,,, an dh susah..pas urm xleh nk jd ank jantan...

Wednesday, 12 September 2012

perasaan sakit...:'(

dah dekat 2 blan..aq dekat uv...bersama dengan kawan y baru jga..n group baru...n dh msok mid team pun aq ada at sini....cm2 aq lalui...y paling mendalam sekarang aq terasa hbgan kwan aq gan ziera semakin jauh...dan sekarng nie dia lebih rapat dengan yana...kecik, siti n nora...aq seolah2 tak wujud lagi dalam kehidupan dia....ya allah... aq seolah2 tiada semangat lagi...dulu aq hanya merasa dia lah satu2 nye kwan aq....y sentiasa ada dengan aku..xp skunx aq xpasti bila dye jmpe kwan y boleh layan dia.....berborak...graw senda.....n cm2 la....kadg2 aq rasa jeles bila dye lbh dgn orx lain bkn dgan aq...klu dlu mse sem 4.....duduk umh b.2 aq gan dye je,,,mne2 msti berdua....xp skunx....msh b.dua ag,,,,cuma kalau dlm rmah 2,,,aq rse xwjud kot bg dia....
pd tadi lepas balik dari ixora.......plan asl mmg nk msk nsi lemak....lps 2 nk tgu yana....pekara y agak tersntap ayt y di cakap "rindu gan yana"...ok mungkin dia rse slesa gan yana bkn gan aq ag....cm anew dye syg gan kwn baik dye ifah @ pipah....cm 2 la jga sekunx aq nmpk dye gan yana...
kalau boleh aq xnk sangka y bkn2 at dye...sbb dia dh bnyak bntu aq....dalm sgala hal.....sentiasa ada bila aq ssh ,,,but now....aq sndri xtahu nk kte pae......kadang2 aq sedih bila cm nie...npew terlalu besar sgt dugaan y aq dpt..
ya allah aq berharap sgat...aq diberi kekuatan untk teruskan hidup.....
ya allah, hari demi hari aku cuba untuk melupakan dia tetapi kenapi aku sepertinya tidak boleh untuk lupakan dia....setiap hari aku lihat dia di fb...aku ingn tegur aku takut perasaan aku pada dia mula tidak keharuan lagi...

petang xd lepas alik dari kls...aq tros kuo gan mbe aku ziera nem dia...kua g cri barng pd plan asal nya...xp singgah dekta satu pulau...y dia teringin sgt g,,,,tempat 2 lawa,,,,

mimpi

malam xd aku mmpi kena risik dngan kwn aku sendri...y umo dye bwah aku....ya allah kenapa lah aku leh dpt mimpi macam itu....

Sunday, 22 July 2012

mimpi yang agak ngeri...huhuhuh

khmis malam jumaat....aku tido seorang diri sebab mbe aku yang 1 blik dah balik dlu ptg khmis...
urm...bagun pagi jumaat aku xpaham la npew tiap kali lau aku mmpi an setengah dari mimpi 2 aku menagis xp bila bagun rase mmg baru lepas nagis  padahal itu baru je mimpi bkn betol2 pun....dalm mmpi aku dirogol oleh kwan aku yang dulu aku penah suka,,,umur di bawah aku setahun./....dalm mimpi 2 aku dirogol oleh dia dan rakan2 dia....aku jadi takot...takot lau ianya akan belaku betol2 dalam hidup aku....
xp yang pelik lepas dari itu dia datang rumah sebab nk tebus semua salah dia pada aku...dia datang rumah masuk minang aku...wowwwwwwww terkejut aku diwat nye...pada mula nya aku tak terima sebb hati aku sakit sgt n perasaan benci pada dia...atas paew y diwt pada aku mse lalu....xp selepas itu aku tak yahu kenapa perasaan aku berubah lepas dye kate nk balik hati aku seolah2 sebak...dan menagis....sebab rasa sayang aku pada dia terlalu dlam sehinggakan aku menerima dia dalam hidup aku...maksudnye aku terima cincin yang di beri waktu dirisik k ditunagkan k aku pun xberapa pasti sebab itu semua hanya mimpi mainan tidur an...huhuhuh

Monday, 9 July 2012

sahabat

ya allah..aku bersyukur sangat kerana engkau telah memberikan aku sahabat-sahabat yang sentiasa memberi aku sokongan dalam pelajaran...dan aku bersyukur kerana aku diberi peluang untuk ubah pointer aku yang pada sem 4 nie sangat menurun k 2.05...kali pertama aku mendapat keputusan itu hati aku seolah-olah sakit disebabkan msalah lain aku gagal dalam subjek tersebut....di dalam dewan aku menahan air mata aku dari pada mengalir....dan akhir nya aku berjumpa dengan mak serta abang dan kakak aku....di hadapan mak aku air mata aku mengalir kerana aku tidak dapat menahan sebak apabila pointer aku menurun begitu teruk....aku tahu kenapa disebabkan masalah itu ia boleh menjejaskan pointer aku serta pelajaran aku...ya allah hanya engkau sahaja yang tahu bagaimana perasan aku ketika mendapat keputusan tersebut....ya allah aku mpohon perlindungan dari mu agar aku di berikan semangat lagi untuk belajar.....aku ingin naikan semula pointer aku yang sudah teruk terjejas disebabkan masalah....
pada awalnya aku cuba untuk buat tidak tahu dengan masalah yang ada disekeliling aku ...xp akhirnya aku tewas juga dengan masalh itu....sampaikan ia memberikan aku tekanan yang teramat sanagt dalam..
aku masih berharapkan sahabat-sahabat aku iaitu naz ziera,,ain...daya...bella...nora...ainil...n yang lain juga...memberi sokongan yamng penuh terhadap aku agar aku dapat melalui kehidupan disini untuk jangka masa setahun lagi.....urmmmmm.....

Sunday, 8 July 2012

urrmmm...

assalammualaikum....
ya allah lame sungguh aku tidak menulis tentang y baru dalam blog nie...banyak sangat perkara yang belaku sepanjang tahun nie.....dari awal sem 4 sampai lah tamat sem 4....sehingga aku mendapat keputusan sem 4 mse daftar, keputusan itu  membuatkan aku jatuh menagis,,,,disebabkan masalah dan tekanan membuatkan aku jatuh sehingga keputusan aku teruk sangat.....ya allah aku tak tahu macam mana nak hadapi semua nie di awal sem 5 ini....sebab belum papew lagi aku dah tertekan....macam mana nak belajar lak..urmmmm....ya allah aku mohon pertunjuk dari mu agar aku sentiasa dalam keadaan yang tenang dan gembira....berikanalah aku sahabat dan kawan-kawan yang boleh membantu aku dalam menjalani kehidupan di sini tanpa orang tua disisi saat ditempat belajar,,,

Monday, 23 April 2012

dugaan

kenapa perasaan sayang aku terhadapnya semakin hari semakin kurang..seolah2 aku tiada perasaan ;lagi terhadapnya...seolah2 aku tiada papew sunyi....ya allah...adakah ini dugaan y aku harus tempuhi tok memiliknya sepenuh hati aku....5 tahun bersama....kenpa perasaan itu kadang kala adew kadang kala tiada sunyi sepi tnpa ada papew rasa....gembira....aku terlalu sayangkan dia...dan berharap dia akan  jadi milik ku selamnya...

Sunday, 8 April 2012

aku dan mereka...

ini aku n dak kelas aq...mase nie kami habis koir,,,n dpt tmpt k 6,,,,best la jagn mse ni....wlau pun byk perkara y belaku xp....p.smbahan mmg best....cuma byk xjdy..hehehehehe...al maklum la...lom tnding ag dh gdoh2...xphm gan dye orx smua nie,,,,,papew pun dye orx semua mmg terbaik...kini berakhr la sem 4....tngal final je,,,,huhuhuh,,,ya allah tkot nye aq dgn exam final atey....lagi2 p,gesanan,,,urm...paew lah akn jdy gan aku nantikan...kne repeat k x,,,ye lah,,,smua perbentangan xsimen aq xwat...dh tentu2 la aku gagalkan...hope2 exam nanti smue soal aku dpt jwb....amin.

Tuesday, 28 February 2012

tasek ayer keroh

y comel nie anak kawan aku... yang merah 2 aq...y tudung kelabu 2 kawan aku....nem dia ziera...xp ank 2 bkn ank dia...ank kepada mbe aq ag sorx..hahahahaha comel x....upin n ipin nem dye...comel2 n funny..huhuhuh

Sunday, 26 February 2012

soal apa???

hati aku seolah2 kecewa sangat bila dapat tahu dia mempunyai orang lain @ mempunyai hubungan dengan orang lain...aku tak tahu nak luahkan macam mana yang aku suka pada dia dan aku mulai sayang dia...sejak akhir2 nie...hati aku jadi tak tenang...lagi pun dia belum tentu kan sukakan aku..aku sedar aku siapa bagi dia..hanya seorang kawan yang mungkin akn kekal kawan sahaja,,,, aku harap sangat dia tahu tentang perasaan aku terhadap dia macam mana...kalau lah dia boleh bace blog catatan aku y ini....aku harap dia sedar yang aku suka n sayang dia..."awak jujur saya dah mula suka n sayang pada awk...xp sy xtahu nak luahkan macam mana,,,n y sy sedih sgt bila awk cakap,,,yang awk hanya anggap bahawa saya hanya main2 dengan awk..awk soal hati n perasaan boleh ke kita permainkan,,,tidak an,,,sebab ia akan menyakitkan hati kita bila ditipu,n dimainkan,,,awak saya hope dapat kenal dengan awk dengan lebih mendalam lagi,,,xp belum sempat sy mengenali awk dengan mendalam,,,,awak sudah pun mempunyai teman yang paling istemewa @ makwe,,,,sy sedih sgt bila tengok fb awk yang awk dh pun membuat status bersama insan yang awk suka n sayang...hancur sangat hati sya..xp apew lagi yang saya boleh wt...hati awk dh dimiliki oleh dia...bkan sy...so sya harap sangat awk akan kekal dngan dia n bahagia dengan dia,,,sy doa an awk appy selalu...awk terimakasih untuk selama ini ye..sy akn cri kebahagian lain bersama dengan insan yang lain...."luahan hati seorang insan yang bergelar sahabat,,,

Saturday, 25 February 2012

sakit hati

ya allah sakitnye hati bila ditipu...xp kenapa....slah k lau jujur sudah adew insan tersayang....benci la cm nie...benci sngt....kenapa msti tipu....kenapa mesti buat orx suka n mula sayang pda diri 2...kenapa msti buat cm nie pada orx,,,,ya allah rase tersentap sagat bila tengok profil fb dia yang sudah membuat hubungan dengan orang lain....urmmmmmmmmmm...

hari bahagia

18 n 19/2/2012 hari yang palinhg mengembirakan aku....sbb selama 5 tahun aku knal gan dia akhirnya aq dpt b.jmpe gan famly dye...pada awl nye tkot juga..yela xpenah jmpe an...pas urm,,,xtaw fmly dia cm anew...last2 bila dh dtng sne....family dia ok....gembira sngat2,,,,ini lah tarikh yang mungkin akan menjadi sejarah dalam hidup aku...bersama2 denga dia untuk 2 hari iaitu sabtu n ahad....."tengz tok abg n sekeluarga sebb melayan ika dengan baik...^_^

Thursday, 16 February 2012

ok

urmmm,,,byk cerita yang aq xpost ag.....sbb xdew mse...line pun cm ok n x......

Thursday, 9 February 2012

??????

kenapa mesti ada yang kembali????????????
kenapa mesti ingin berkasih kembali??????sedangkan hati itu sudah adew insan yang disayangi..
kenapa mesti ada penipuan???????????sedangkan hati 2 sayang sangat...
kenapa ini semua harus belaku!!!

Sunday, 15 January 2012

kenpa?????????

awal pagi slepas solat aku baca msj y pada awalnya aku xegat cpew...xp lps aq ngok pd list y aq save...ternyata dia "fuad " insan y aq pnh suka xp hanya semtara sebab dia dh cple alik dengan awex dia.......urmmmmmm....ssh sgt nk laluinya...pada hal aq dh boleh lupakan dia...xp dia msj alik kap " saya still nak berkawan dengan awak"
ya allah berat untuk aq menjawab nya...sedng kan aq xnk egt dia semula dan apa hbagn aku sblum nie gan dia..mmg bohong la lau aq kap aq. aq benci dia...pd hal aq still cm dulu....urmmmmmmmmmmm....xp lau itu boleh wt di happy dengan kwan aq semula...mungkin terpaksa aku termia...walaupun berat....urmmmmmmmmm...

Saturday, 14 January 2012

hati aku sakit

ya allah...knpew aq harus lalui semua ini...npew mti dia permainkan aq....npew msti tipu aq...npew msti dia buat macam ini pada aq...aq kurngnya aq...aku hina sgt k aq d,mata dia,,,hah???????/kjamnye dia pd aq....slama ini aq ikutkan apa yang dia mahukan,,,xp ini k balasan yang aq dpat..dipermainkan oleh nya.....urmmmmmmmmmmmmmm...skit sgt hati aku kini yang aku rasakan cukup- perit...apatah lagi bila dia selalu ada dihadapan aku....sentiasa ada di mata aq....makin sulit bagi aku lupakan dia,''ya allah hamba mohon...dan hamb perlukan pertolonganmu untuk hamba lup-akan dia sepunyanya tanya ingat siapa dia bagi hamba dan oernah ada hbgan apa hamba dengan dia.....hamba mohon agar doa hamba dimakbulkan.''..kerna aku dah tak sanggup melihat dia selalu sehingga hati aku yang sakit..sakit hati aku bila melihat dia dengan orang lain.....urmmmm..aku seolah2 dah tak mampu nak jalani hidup aku dengan adew nya dia depan mata....tambahan lagi untuk melupakan dia cukup sukar,,,,,urmmm...