Tuesday, 16 July 2013

tak paham dan semua yang dibuat semua salah..

makin hari aku duduk sini makin aku tak tahan la dengan perangai cikgu ini....paew yang aku buat semua salah....tak adewnya yang betul....semua nak kena ikut cakap diaaaaa je.....tah la aku tak tahu dia ni ikhlas k tak ajak aku duduk umah dia nie...aku darah mudah lagi la....jadi aku belum ready ag nak matang...so jangan nak buat aku ni cm2 la....nk kena ikut cakap ko je.....

Tuesday, 9 July 2013

yang mana satu.

 sekian lama aku tak mengupdate cerita dan kini aku kembali membawa beribu-ribu cerita yang berlaku sepanjang tahun 2013...selam 7 bulan ini...firstly aku nk cerita pasal yang happy malam tadi 10/7/2013...dia atau faris adam ex aku datang memberitahu akan perkara yang istemewa dan penting kta nya....aku menantikan jawapan itu...aku sangkakan dia dan bersedia nk menikahi aku k nk anto rombongan k ternyata dia hanya memberitahu tentang dia sudah membeli rumah...daan tahu apa berlaku...perkara 2 membuat kan aku sedih dalam gembira...y petma sbb dia dh berjaya..y kedua sbb dia berjanji.....walaupun aku sudah ada pakwe tetapi aku masih menantikan kehadiran dia tiap saat tiap detik dan tiap waktu untuk bersama dengan dia.. hari demi hari hidup aku semakin keliru kerana orang2 yag aku sayang muncul dan menjadikan aku keliru..ya allh di antara mereka bertiga siapa yang patut aku pilih......kerna ketiga2nya aku sayang tapi aku hanya perlukan seorang sahaja raja dalam hidup aku....

Tuesday, 11 December 2012

tahun 2012

tahun nie banyak sangatt benda yang belaku....aku berharap sanagt tahun nie xdew lagi pergaduhan antara kawan2...xp ada juga perselisihan faham....tapi papew pun tahun nie tahun yang paling best dan handa ada sekali sahaja,,,,,TAHUN 2012..banyak dugaan yang aq terima tahaun nie,,,,perbalahan dengan kawan2 aq...aku bergaduh dengan mereka.....semua nya hal kecik,,,,dan boleh diselesaikan,,,cuma dia orang je yang tak nak selesaikan dengan cara bai...sebab dan kenapa pun aku sendiri xtahu.....masing2 ego terlalu tinggi....paew slhnya an kalu jatuhkan sedikit ego 2 demi kebaikan....nie tidak gaduh je.....
urmmmmmm,,,,ag sal karnivalk uniti,,,karnival nie best,,,xp penat....yelah nak kena buat itu nak kena buat ini...macm2 kne buat....ag2 permainan....group aq dpt tajuk kisah nabi paew aq xberapa nak eagt sangat la y aq taw tajuk mye ikan nun...aq n the geng kne buat satu permainan yang boleh membantu kanak-kanak lelaki...agak sulit juga la sbb kata nya kos tidak boleh melebih rm30 rnggit,,,so kami kena guna bahan2 terpakai,,,dan selebih nya kami beli itu yang sepatutnya la...sebab nak gunakan..
paling best nya lagi permainan kami mendapat tempat top 33...tak sangka permainan kami boleh terpilih,,papew pun kami bersyukur sgat,,,sbb terpilih....so masa karnival uniti 2 permainan kami di pamerkan dan di mainkan oleh kanak-kanak tadika yang datang ke kolej 2....


Friday, 7 December 2012

luahan kekasih lama

nie adalah luahan hati dia untuk aku,,,,ini dia ex aq,,,,y dulu aq penah sayang....aku rase menyesal sbb xterima dia semula tok jadi hak aku......awk saya mintak maaf sanagt2 sebab saya baru sedar yang saya masih sayangkan awak sampai sekarang...xp sayang semua dah terlambat...sebab awak dah pun berkahwin an sekarang...saya sedih sangat...maaf sebab saya xkejar cinta saya y ada pada awk....

 
aquh thu aq da lukakn ati dye ..
aq thu dy mrhkn aq ..
aq thu btpe sygnye dy kt aq dulu ..
aq phm mcmne dy merna sbb aq ..
dn aq phm btpe bertnye pnderitaan dy krana aq ..
tp .................................... knpe aq msih saygkn dy lg ..
sdngkn aq da bnyk bg dy menderita sbb aq ..
mulai sekarng aq akn lepskn dy ddlm ati aq ..
mgkin ini lbh trbaik ..
aq harap kputusn aq sma ngn kputsn dye ..
aquh tju khas kn untok si dye ...
trime kasih krana slame ini pnh mmenuhi ruang didlm ati aq ...;(
tiada dy tiada kceriaan pd dri aq ...
aq thu dye adlh wanita yg trhebt ..
tiada wanita yg shebt dy .. sbb dye sorng yg brjaya mmenangi pingt ems didlm ati aq ..
tp dye hnye mmenangi pngat emas .. bukn diri aq ..
bukn jasad dan roh aq .. masa yg brlalu tkkn berulng lg ..
tp hanya boleh di perbaiki smula ....
terima kasih untuk smue pgorbanan kmu trhadp dri aq ..


Monday, 12 November 2012

kerindu dan kebahagiaan bersama si dia..

selama 2 hari bersama si dia....bahagia sangat,,,rasa rindu terhadap nye selama 7 bulan tak jumpa...akhirnya terubat juga,,,hehehehe...inilah insan yang paling aku sayang sangat...hehehehe..
selama 2 hari aq gan  dia luangkan mase bermasa...xp tidur at rumah mak dia bukan berdua ok....sepanjang 2 hari bersama dia macam2 aq cerita dekat dia....pasal budak 1 rumah...pasal budak yang selalu gngu aku n everything la paew y belaku selam aq xb,jmpe dngan dia.....segala2 nye aq luahkan pada dia...segalanya aku cerita at dia...ia la selama 7 bln xjmpe...asyk call xp jrng ...xselalu call....bukan  itu aje taw...kami cerita tentang kisah silam...xp dia la y cerita aku tak,,,,disebabkan aku taknak digngu maka dengan itu aku off nset...huhuhuh...sbb lau dh dgn dia xan adew y nk gngu kot.....dh mcm malam pertama lak an.huhuhuhuh macam dah kahwin lak wat cm 2/...huhuuh...bkn nya apa...dh itu je msa y aq adew dgn dia...law nk hrapkan dia dtg umh....mmg x la...ag2 cuti sekolahkan...at rumh nie rmai je orx.....jujur aku terlalu sayang kan dia dan cintakan dia....dia yang pertama dan yang terakhir dalam hidup aku sekarang....dia lah satu2 nya insan yang paham aku...dia lah satu2 nye insan y sangup layan karenah aku....sampai sekang...sebab itu aku takut tuk  kehilangan dia,,,dan kalau tuhan izinkan aku nak sangt2 dia 2 jadi suami aku dan syurga tuk aku,,,,

Sunday, 7 October 2012

ketakutan


kenapa la hubungan aq dgan dia bnyk dugaan...mula2 dye lom leh time n syg aq ag....xp benda 2 dh setell..alhamdulilah..aq bersyukur sebab dye dh mula syg an aq n melupakan ex awex dye....xp skunx npew insan y dye syg dulu  dtg muncul dlm hidup dye semula.....ya allah...kenapa ketakutan muncul semula setelah aq denga dia bahagi walaupun kami belum sah lagi....aq berharap jodoh aq dengan dia...sebab aq xnak kehilangan dia...dia la satu2 nye insan yang adew ,,,faham aku,,,sayang aq,,,dia m,rupakan semangat aq....dan law boleh aku nk dia seorang sahaja...

kesabaran..kesakitan...jaga hati kawan....

ptang tadi aku kuo dengan membe aq jalan2 g ixora,,,,jalan kaki ramai2 bersama-sama dengan our housemeet aku...yana,,kecik,,,ziera,,,n ainil,,,,jln mcm biase..ok je happy2.,...smpai la dekat rumah ustzah...ok smpai sne..keadaan ok ag...bork2 mcm biase...senyum lagi....xp tibe maghrib je,,,timbul lak cter sal ank ustzah y aq n dak umh jga...mmg aq grang ,,xp aq bukn dera bdk 2....pkai penyangkut baju....cm dia....bohong sangt la an die 2 xpnh mrh2 bdak kcik 2,,,n xpnh wt bdak 2 ngis,,,,,konon xpnh mrh la n tengkin dak 2..bohong lbh an orx cm 2...blkng kap lain...dpn mak dak 2 kap len....adusssssssss cm hampeh...sory sgt2 xp aq terasa sgt xd..ok,,,mse je gan yana 2...cm dye xpnh wt dak 2 ngis jga,,,,skit je hati aq xd an,,,xp aq still je ok sbb nk jga hati kawan..wt muka selambe je.....makan hati.....still sabar dengan perangai dia...sbb kwan an.,,,urm,,kdg2 xthan sgt gan skap dye y cm 2...stress sgt2,,,,xp aq xmampu nk wt papew..hnya mmpu bersabar,,,papew pun ya xd mmg terasa sgt ...seolah2 aq terlalu jhat...ok xpaew,,pas nie law aq jht sgt an...aq xan jga dak 2 aq.,,,kw orx la jga ok...aq wt xtaw je atey,,,,^_^,,,,kita ngok la cpew ag jhat.,,,,aq @ dia....jhat aq sbb aq xnk dye kurng ajar gan mak ayh dye dgn jelir lidah 2....mrh aq sbb xnk dye t.lalu mnje...atey terlalu manja dgan mak ayah...mintak y bkn2,,, an dh susah..pas urm xleh nk jd ank jantan...

Wednesday, 12 September 2012

perasaan sakit...:'(

dah dekat 2 blan..aq dekat uv...bersama dengan kawan y baru jga..n group baru...n dh msok mid team pun aq ada at sini....cm2 aq lalui...y paling mendalam sekarang aq terasa hbgan kwan aq gan ziera semakin jauh...dan sekarng nie dia lebih rapat dengan yana...kecik, siti n nora...aq seolah2 tak wujud lagi dalam kehidupan dia....ya allah... aq seolah2 tiada semangat lagi...dulu aq hanya merasa dia lah satu2 nye kwan aq....y sentiasa ada dengan aku..xp skunx aq xpasti bila dye jmpe kwan y boleh layan dia.....berborak...graw senda.....n cm2 la....kadg2 aq rasa jeles bila dye lbh dgn orx lain bkn dgan aq...klu dlu mse sem 4.....duduk umh b.2 aq gan dye je,,,mne2 msti berdua....xp skunx....msh b.dua ag,,,,cuma kalau dlm rmah 2,,,aq rse xwjud kot bg dia....
pd tadi lepas balik dari ixora.......plan asl mmg nk msk nsi lemak....lps 2 nk tgu yana....pekara y agak tersntap ayt y di cakap "rindu gan yana"...ok mungkin dia rse slesa gan yana bkn gan aq ag....cm anew dye syg gan kwn baik dye ifah @ pipah....cm 2 la jga sekunx aq nmpk dye gan yana...
kalau boleh aq xnk sangka y bkn2 at dye...sbb dia dh bnyak bntu aq....dalm sgala hal.....sentiasa ada bila aq ssh ,,,but now....aq sndri xtahu nk kte pae......kadang2 aq sedih bila cm nie...npew terlalu besar sgt dugaan y aq dpt..
ya allah aq berharap sgat...aq diberi kekuatan untk teruskan hidup.....
ya allah, hari demi hari aku cuba untuk melupakan dia tetapi kenapi aku sepertinya tidak boleh untuk lupakan dia....setiap hari aku lihat dia di fb...aku ingn tegur aku takut perasaan aku pada dia mula tidak keharuan lagi...

petang xd lepas alik dari kls...aq tros kuo gan mbe aku ziera nem dia...kua g cri barng pd plan asal nya...xp singgah dekta satu pulau...y dia teringin sgt g,,,,tempat 2 lawa,,,,

mimpi

malam xd aku mmpi kena risik dngan kwn aku sendri...y umo dye bwah aku....ya allah kenapa lah aku leh dpt mimpi macam itu....